Search
Search

طول عمر لامپ ال ای دی چقدر است؟

عمر لامپ‌های LED

ورود لامپ‌های ال ای دی با تغییرات شگرفی در صنعت روشنایی همراه بود. این لامپ‌ها مضررات لامپ‌های سنتی را نداشتند و یکی از مهم‌ترین ویژگی آنها طول عمر بالای آنها بود. شاید برای شما هم سؤال باشد که طول عمر یک لامپ ال ای دی واقعاً چقدر است؟ آیا یک لامپ ال ای دی سال‌های سال بدون تغییر و افت کیفیت کار می‌کند؟ در این مطلب طول عمر واقعی لامپ‌های ال ای دی را با هم بررسی می‌کنیم و عواملی که در کم شدن یا زیاد شدن آن مؤثرند را به شما خواهیم گفت.

طول عمر لامپ ال ای دی چقدر است؟

اگر بخواهیم طول عمر لامپ‌های مختلف را با هم مقایسه کنیم، لامپ‌ رشته‌ای کمترین عمر و لامپ ال ای دی بیشتر عمر را دارد. به طور متوسط یک لامپ ال ای دی ۵۰ هزار ساعت و بین ۱۰ تا ۱۵ سال کار می‌کند. حتی این رقم در لامپ‌های باکیفیت و مرغوب بیشتر از ۳۰ هزار ساعت هم می‌شود. بنابراین تا سال‌های سال نیازی به تعویض و تهیه لامپ نو نخواهید داشت. این همان چیزی است که لامپ ال ای دی را به بهترین گزینه‌ برای محیط‌های مسکونی و اداری تبدیل می‌کند.

سخن پایانی

به طور متوسط لامپ‌های ال ای دی بین ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کنند. اما این یک عدد تقریبی است، زیرا عواملی وجود دارند که طول عمر لامپ را کم یا زیاد می‌کنند. در این مطلب به بحث طول عمر لامپ ال ای دی و عوامل مؤثر بر آن پرداختیم. با توجه به موارد گفته شده و رعایت آنها می‌توانید به افزایش طول عمر لامپ‌های LED کمک کنید.